30 Ağustos 2012 Perşembe

CAZ TADINDA ARŞİVLİK BİR ALBÜM - MICHAEL KUYUCU

Son birkaç yılda çok özel projelere imza atan Esen Entertainmant kısa bir süre önce çok özel bir albüm daha yayınladı. Bu albüm bugüne kadar farklı tv kanallarında gerçekleştirdiği programların yanı sıra yazarlığı ile de gündeme gelen Kürşat Başar’ın “Keşke Burada Olsaydın” adlı albümü.

Bugüne kadar yazar ve televizyoncu kimliği ile ön plana gelen Kürşat Başar müziğe olan tutkusunu bu albümle yansıtmış.Müzisyen kimliğine saksafon çalarak farklı bir kimlik katan Başar, albümünde şarkı filan söylüyor sanmayın.Bu bir konsept proje albümü. Son zamanlarda bu tarz şahsa münhasır albüm dinledim, ancak bu albüm gerek içeriği gerekse hazırlanışı ve titizliği ile diğerlerinden biraz farklılaşmış.

Albümü daha elinize alır almaz farklı bir proje ile karşı karşıya kaldığınızı hemen hissediyorsunuz. Grafik çalışması ve kitapçığı ile itinalı olduğu her halinden belli olan albümde her şarkıya ayrı bir bölüm ayrılmış, albümde yer alan sanatçıların fotoğrafları ve şarkıların sözlerini içeren albümün açılış şarkısı albümle aynı taşıyan “Keşke Burada Olsaydın” . Kürşat Başar’ın kendi bestesi ile açılan albümün açılış yorumcusu Ayşen, ona Başar’da eşlik etmiş. Ayşen gibi yetenekli ama şanssız bir yorumcuyu görmek beni sevindirdi.Pop müziğinin tarihçesini yakından takip edenler Ayşen’in doksanların ilk yarısında yayınlanan “Uzaktan Geldim” adlı albümünü iyi hatırlayacaklardır. O dönem için çok ciddi bir başarı yakalayan albüm müzikalitesi ile doksanlara ait bir klasik albüm olmayı başarmıştı.

“Keşke Burada Olsaydın” adlı albümde Sezen Aksu , Yeşim Salkım , Yaşar , Levent Yüksel , Erol Evgin , İlhan Şeşen gibi yorumcular vokalleri ile katkıda bulunmuş. Albümün iki temel özelliği var. Birincisi Türk pop müziğinin klasiklerinin ağırlıkta olması , ikincisi ise albümün tamamının caz motiflerle kurgulanmış olması. Caz tutkunlarının arşivlerine eklemekten mutluluk duyacakları bu albümde şarkıları dinlerken caz tınılarının ciddi ciddi hissediyorsunuz. Şarkıların düzenlemelerinde ciddi değişiklikler yapılmış ve caz müziğe uyarlanmış. Bugüne kadar klasik düzenlemeleri ile dinlemeye alıştığımız Sezen Aksu klasiği “El Gibi”, Ajda Pekkan klasiği “Üç Kalp” ve Erol Evgin’den dinlemeye alıştığımız “Hep Böyle Kal”ın caz yorumları şarkılara farklı bir hava katmış. Özellikle Yeşim Salkım’ın seslendirdiği “Üç Kalp” ve Erol Evgin’in “Hep Böyle Kal” yorumu çok farklı olmuş.

Caz müziği ile pop müziğinin ortak bileşkesini dinlemek isteyenler bu şarkıları mutlaka dinlesin derim. Albümün caz temalarının şekillenmesinde müzisyen Burçin Büke başrol oynamış, şarkıların tamamı unplugged çalınmış. Saksafonu Başar kendisi çalarken , şarkılarda piyano , akustik ve elektro gitar, bendir ve vurmalı çalgılar kullanılmış.

Başar albümüne üç tane klipte çekmiş. Bu ekonomik krizde böylesine zor anlaşılabilme riski taşıyan bir projeye üç klip sığdırmak zor iş. Bu konuda Esen Müziği ‘de Kürşat Başar’ı da ayrı tebrik ediyorum. Bırakın üç klip çekmeyi, günümüzde bir caz albümü yapmak bile imkansızken onlar idealist bir hırsla çalışmışlar. İlk klip albüme adını veren “Keşke Burada Olsaydın” adlı şarkıya çekilirken, ikinci klip Yaşar’ın seslendirdiği “Kimse Bilmez” adlı çekildi. Bu klipin daha tozu kalkmadan üçüncü klip geldi. Üçüncü klip caz bar konsepti ile Ajda klasiklerinden , Yeşim Salkım’ın seslendirdiği “Üç Kalp” adlı şarkıya geldi.

Albüm biraz da caz esintiler taşıması ve popüler kültürden uzak bir sounda sahip olmasının da sebebiyle radyolarda ve kitle iletişim araçlarında fazla rağbet görmedi, ama müzikalitesi yüksek bir iş olarak müzik marketlere sunuldu. Bu albümü bence herkesin arşivine katması gerekir, sevilen şarkıların farklı düzenlemeler ve özellikle caz versiyonlarını dinlemek ayrı bir haz veriyor. İş ticari bir iş değil ama kaliteli ve arşivlik bir iş.


BirGün



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder